HMIG modellen

HMIG modellen udarbejdede og anvendte vi i forbindelse med bæredygtig strategi- og forretningsudvikling af de tre første virksomheder, som HMIG købte i 2001 - Scanbur A/S, Karlslunde samt B&K Universal AB, Stockholm og B&K Universal AS, Oslo.

Fra 2008 og årene fremover organiserede vi de tre virksomheder i henhold til HMIG modellen med så stor succes, at virksomhedernes værdi på blot 6 år blev mere end tidoblet.

I dag ejer HMIG en mindre aktiepost i Scanbur A/S efter en særdeles succesfuld exit af virksomhederne i 2014.

HMIG modellen for bæredygtig strategi- og forretningsudvikling

HMIG Modellen

 

Med udgangspunkt i virksomhedens mission og vision formuleres strategien for virksomheden, hvor vi beskriver:

  • de overordnede ambitioner for virksomheden => hvilke resultater vil vi opnå for virksomheden
  • hvem virksomheden er til for => virksomhedens kunder
  • hvad vi er til for kunderne med => virksomhedens kerneforretningen og værditilbud
  • hvordan vi er til for kunderne => virksomhedens struktur, processer, ressourcer og værdier

HMIG modellen hjælper os og den daglige ledelse til sammen at organisere virksomheden omkring dens primære værditilbud til kunderne, så alle medarbejdere i virksomheden kan bidrage til at skabe løbende forbedringer af kerneforretningen.